Anzac day

Idag är det Anzac day här i Australien. Det är som sagt en hedring för de som dog, och jag vet nu att det är de som dog under första världskriget. Men vet inte när och varför ;) haha! Men i morses gick jag upp kl 4.30 och åkte med tåget en timme senare. När vi väl kom till templet var det sjukt mycket folk där. Måste varit över 100 000 människor där för det var packat och jag såg verkligen ingenting men stod och lyssnade. Det var en mäktig känsla på platsen. Alla visade så stor respekt och var tysta. Trodde inte att det kunde vara så tyst och stillsamt när så många människor är samlade på en och samma plats. Det var häftigt. Jag mötte förresten grannfamiljen på stationen när jag skulle hoppa på tåget. Så jag behövde inte vara själv vilket var mycket skönt. Vi åkte efter ceremonin och åt frukost som de bjöd med mig på. Det var riktigt snällt och jag har haft en trevlig förmiddag. Vet inte vad jag ska hitta på nu..och klockan känns typ som 15.00 eller något för jag var uppe så tidigt men klockan är bara 11.35 ;) Haha! Blir en lång dag detta men det är kul! :)
 
 
Trött kl 5.10 på morgonen på stationen och väntar på tåget :) Men tycker att jag ser rätt fräsch ut ändå ;) haha!
 
PUSS FRÅN MIG! :D

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback